П`ятниця, 03.05.2024, 06:52
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Колеги і партнери
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Освітні програми що реалізуються в закладі та перелік освітніх компонентів

Освітні програми, які втілюють у закладі освіти

 

Навчальні програми з професії: «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва. Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування. Водій автотранспортних засобів категорії «С»

Навчальні програми з професії: «Кухар. Кондитер. Пекар»

Навчальні програми з професії: «Муляр. Штукатур. Лицювальник-плиточник»

Навчальні програми з професії: «Слюсар з ремонту колісного транспорту»

Навчальні програми для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною мовою

Уміння: використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;

володіти всіма видами мовленнєвої діяльності;

усно й письмово тлумачити поняття, факти;

висловлювати думки, почуття, погляди; оцінювати й осмислювати ситуацію спілкування;

реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ (у школі, громадських місцях, удома, на дозвіллі);

здійснювати адекватний змістові й умовам спілкування добір мовно-виражальних засобів; володіти засобами української мови — її стилями, типами, жанрами;

правильно вимовляти й писати слова, творити їх граматичні форми;

конструювати речення й тексти; дотримувати норм етикету під час спілкування.

Ставлення: поцінування української мови як державної;

усвідомлення її як державотворчого чинника та чинника національної ідентичності;

свідоме послуговування українською мовою в усіх царинах життя;

захоплення красою, естетичною довершеністю, багатством виражальних засобів української мови; сприйняття спілкування як цінності;

усвідомлення значення ефективного спілкування;

ціннісне ставлення до співрозмовників;

у виборі рішень керування системою цінностей, схвалених суспільством.

Навчальні ресурси: текстоцентризм, діалог, дискусія, проект щодо ролі державної рідної мови.

2

Спілкування іноземними мовами

 

Уміння: виявляти в текстах запозичення з інших мов; пояснювати лексичне значення, правопис та особливості вживання слів іншомовного походження;

обговорювати прочитані або прослухані мовою оригіналу та в перекладі українською фольклорні та літературні твори.

Ставлення: розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду;

розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов; готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур.

Навчальні ресурси: перекладні словники, тексти українськомовних перекладів літературних творів та оригінали.

3

Математична компетентність

 

Уміння:оперувати абстрактними поняттями;

виокремлювати головну й другорядну інформацію; установлювати причинно-наслідкові зв’язки;

чітко формулювати визначення та будувати гіпотези;

формулювати тезу й добирати аргументи; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему, таблицю, діаграму);

доцільно й правильно використовувати в мовленні числівники.

Ставлення: прагнення висловлюватися точно, логічно, послідовно; бережливе ставлення до часу.

Навчальні ресурси:тексти, що містятьроздум; текст виступу, у якому наявна гіпотеза та її обґрунтування; тексти, у яких наявні таблиці, схеми, діаграми тощо.

4

Компетентності

в природничих науках

і технологіях

 

 

 

 

 

Уміння: швидко й ефективно шукати інформацію про довкілля, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;

критично оцінювати відображені в наукових, художніх і публіцистичних текстах результати людської діяльності в природному середовищі;

змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процес власної діяльності; спостерігати, аналізувати, проводити мовні експерименти;

словесно оформлювати результати досліджень; визначати роль природи в житті людини; використовувати сучасні технології.

Ставлення: сприйняття природи як цінності;

готовність захищати довкілля, зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутніх поколінь;

готовність до опанування новітніх технологій.

Навчальні ресурси:науково-пізнавальні й навчальні тексти природничого та технологічного змісту; аналіз текстів (фрагментів) природничо-екологічного змісту, опис експерименту, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.

5

Інформаційно-цифрова компетентність

 

Уміння: діяти за алгоритмом, зокрема здійснювати пошукову діяльність  та аналіз мовних явищ; створювати інструкцію та діяти за інструкцією; складати план тексту;

впевнено й водночас критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією з навчальною метою та в приватному спілкуванні;

грамотно й безпечно комунікувати в інформаційному просторі;

розпізнавати маніпулятивні технології та протистояти їм;розвивати медійну грамотність;

переводити навчальну інформацію в інший формат.

Ставлення: задоволення пізнавального інтересу;

прагнення до гармонійного спілкування у віртуальному інформаційному просторі, критичне сприйняття інформації, поданої в ЗМІ; прагнення додержувати правил роботи з інформацією (дотримання авторського права тощо).

Навчальні ресурси:дописи в соціальних мережах і коментарі до них;інструментальні тексти (алгоритми дій, інструкції тощо);

план тексту;

медійні тексти.

6

Уміння вчитися впродовж життя

 

 

Уміння:визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення; планувати й організовувати власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання (ознайомлювальне, вибіркове, вивчальне та ін.); постійно поповнювати власний словниковий запас;

користуватися різними джерелами довідкової інформації (словниками, енциклопедіями, онлайн-ресурсами); здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;

застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети та ситуації спілкування.

Ставлення:сприйняття освіти, навчальних досягнень, зокрема у вивченні мови, як цінностей, готовність удосконалювати знання мови і власне мовлення впродовж життя, розвивати мовне чуття;

розуміння ролі читання для власного розвитку;

усвідомлення потреби вчитися з метою самовдосконалення й самореалізації.

Навчальні ресурси:довідкова література, зокрема пошукові системи; електронні мережеві бібліотеки; інструкції з ефективного самонавчання.

7

Соціальні та громадянські компетентності

 

Уміння: аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях; співпрацювати з іншими на результат, запобігати конфліктам і розв’язувати їх, досягати розумних компромісів.

Ставлення:сприйняття людської гідності як найвищої цінності;

повага до законів України, зокрема до норм українського мовного законодавства;

повага до правових норм;

усвідомлення необхідності конструктивної участі у громадському житті.

Навчальні ресурси:тексти соціально-політичного змісту;

інтерактивні технології навчання.

8

Підприємливість

 

Уміння:презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні виражальні мовні засоби;

використовувати ефективні комунікативні стратегії для формулювання власних пропозицій;

самоорганізовуватися; оцінювати економічні ініціативи та економічну діяльність.

Ставлення:готовність брати на себе відповідальність; розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної кар’єри.

Навчальні ресурси:тексти, які містять моделі ініціативності;

ділові папери (план роботи, звіт, резюме, заява тощо), самопрезентація, зразки реклами.

9

Загальнокультурна грамотність

 

Уміння:використовувати українську мову для духовного й культурного самовиявлення;

дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету;використовувати досвід взаємодії з творами мистецтва в життєвих ситуаціях;

створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та використовуючи художні засоби;

добирати літературу для читання з метою одержання насолоди та користі від прочитаного.

Ставлення: сприйняття літературного твору як засобу збагачення особистого емоційно-чуттєвого досвіду, отримання естетичного задоволення від творів мистецтва; зацікавленість світовими культурними набутками, повага до розмаїття культурного вираження різних народів.

Навчальні ресурси: твори мистецтва; тексти, що містять описи творів мистецтва; дослідницькі проекти.

10

Екологічна грамотність

і здорове життя

Уміння:дотримуватися здорового способу життя; враховувати вплив слова на психічне здоров’я людини; відповідально використовувати мовні виражальні засоби;

застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя;

виявляти толерантність до різних поглядів, співчувати;

конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя тощо;

бережливо ставитися до природи.

Ставлення: сприймання здоров’я як загальнолюдської цінності; бажання дотримуватися здорового способу життя; усвідомлення значення навколишнього середовища для життя і здоров’я людини; готовність зберігати природні ресурси.

Навчальні ресурси:тексти, які сприяють гармонізації психоемоційного стану;

художні твори, які містять моделі досягнення соціальної захищеності, кар’єрного зростання.