П`ятниця, 03.05.2024, 08:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Колеги і партнери
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Річний звіт про діяльність закладу освіти

ЗВІТ

директора ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО»

перед громадськістю та трудовим колективом

за 2017/2018 н.р.

 

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 року №178 «Про звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» сьогодні звітую про діяльність ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО» у 2017/2018 навчальному році.
У своїй діяльності ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО»» керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про Професійно-технічну освіту», Положенням про професійно-технічний навчальний заклад, Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах, Порядком надання робочих місць для проходження учнями, слухачами професійно-технічних навчальних закладів виробничого навчання та виробничої практики та іншими нормативно правовими актами, а також Статутом навчального закладу.
Уся діяльність колективу ДПТНЗ  «Мазурівський АЦ ПТО» спрямована на виконання поставлених головних завдань:
–    підготовка висококваліфікованих, конкурентоспроможних робітників;
–    збереження висококваліфікованого колективу з мотивацією його постійного самовдосконалення;
–    підвищення якості організації навчально-виховного процесу;
–    удосконалення матеріально-технічної бази;
–    створення безпечних умов для роботи всіх категорій робітників і учнів.

Одним із головних показників роботи навчального закладу є виконання регіонального замовлення з прийому учнів на навчання. 
Виконання регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів  в ДПТНЗ «Мазурівський аграрний центр ПТО»  здійснювалося згідно з поданими заявками від підприємств-замовників.
Виконання регіонального замовлення у 2017/2018 н. р.

з/п

Напрями підготовки

2017 рік

план

Виконано, %

1

Сільське господарство

75

75

 

100%

 

2

 

Автомобільний транспорт

 

25

25

100%

3

 

Громадське харчування

 

50

50

100%

4

Будівництво

50

50

 

100%

 

                                                                     Всього:

200

200

100%

 

Навчально-виховний процес був організований відповідно до планів роботи аграрного центру  з метою підвищення рівня підготовки кваліфікованих робітничих кадрів шляхом впровадження передових педагогічних технологій, прищеплення інтересу і любові до обраної професії, розвитку вміння самостійно здобувати і поглиблювати знання з обраної професії, розвитку творчої ініціативи молодих робітників. 

Контингент учнів

Загальний контингент учнів станом на 1вересня 2017 року складав 434 учні. На І курсі на базі базової загальної середньої освіти – 97 учнів, повної загальної середньої освіти - 103 учні; на ІІ курсі  на базі базової загальної середньої освіти – 91 учень, повної середньої освіти – 48 учнів, на ІІІ курсі на базі базової загальної середньої освіти – 95 учнів. Середня наповнюваність груп  - 24 учні. 
Загальний контингент станом на 1 червня 2018 року складає 333 учні ( крім того 75 учнів отримали дипломи кваліфікованого робітника, 4 учні свідоцтво).   На І курсі на базі базової загальної середньої освіти – 88 учнів ( 5 учнів зараховані, 14 учнів відраховані), повної загальної середньої освіти - 77 учнів (1 учень зарахований, 27 учнів отримали дипломи кваліфікованого робітника); на ІІ курсі  на базі базової загальної середньої освіти – 88 учнів ( 3 учні відраховані), повної середньої освіти – 48 учнів отримали дипломи кваліфікованого робітника, на ІІІ курсі на базі базової загальної середньої освіти – 80 учнів (4 учні отримали свідоцтво про присвоєння робітничої кваліфікації, 11 учнів відраховані). Середня наповнюваність груп  - 22 учні. 

Формування груп за професіями проводяться згідно з регіональним замовленням, заявами абітурієнтів та кількості, яка зазначена у ліцензіях, виданих Міністерством освіти і науки України. Кількісний склад груп становить в середньому 23 учні.  Підготовка кваліфікованих робітників у ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО» здійснюється у межах ліцензійного обсягу за такими професіями:
На базі базової загальної середньої освіти:

* Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії «А1», «А2», «В1»; слюсар з ремонту с/г машин та устаткування; водій автотранспортних засобів категорії «С».

* Муляр; штукатур; лицювальник-плиточник.

* Кухар; кондитер; пекар.

На базі повної загальної середньої освіти:

* Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів; водій автотранспортних засобів категорії «С».

* Кухар; кондитер.

* Муляр; штукатур.

* Тракторист-машиніст с/г виробництва категорії «А1»; водій автотранспортних засобів категорії «С».

У цьому році  подано матеріали для переоформлення ліцензій на надання освітніх послуг, пов’язаних з одержанням професійної освіти на рівні кваліфікаційних вимог до підготовки з робітничих професій, професійно-технічного навчання на безстрокові. 
Всі професії забезпечені робочими навчальними планами, які розроблені  відповідно до  Типової базисної структури та Державних стандартів професійно-технічної освіти, своєчасно погоджені із підприємствами-замовниками робітничих кадрів, Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області, затверджені Департаментом науки і освіти Вінницької обласної державної адміністрації.
З кожної професії існує вся необхідна навчально-програмна та облікова документація ( тематичні плани та програми з предметів, поурочно-тематичні плани, поурочні плани, переліки навчально-виробничих робіт для уроків виробничого навчання, журнали обліку теоретичного і виробничого навчання тощо). Стан ведення обліково-плануючої документації та комплексно-методичного забезпечення предметів і професій контролюється адміністрацією закладу.
У навчальному закладі нараховується 18 кабінетів та 7 лабораторій, 2 майстерні для вивчення предметів професійно-теоретичної та загальнопрофесійної підготовки. Всі кабінети, лабораторії та майстерні відповідають вимогам кваліфікаційних характеристик та навчальних програм, дозволяють успішно здійснювати навчально-виховний процес.  
Перемоги учнів закладу в обласних та всеукраїнських конкурсах

Кращими показниками реальних досягнень кожного педагога та всього педагогічного колективу навчального закладу є обласні та всеукраїнські конкурси, виставки для учнівської молоді та педагогічних працівників. Вони є складовою частиною моніторингу якості теоретичної та професійно-практичної підготовки учнів системи професійно-технічної освіти. 
Основними здобутками педагогічний колектив вважає перемоги учнів в обласних конкурсах:
Обласний фестиваль художньої самодільяної творчості «Подільські зорі» на тему «Планета миру і добра» - І та ІІІ місця;
Обласний етап Всеукраїнської виставки-конкурсу «Знай і люби свій край»  - ІІІ місце;
Обласний етап виставки-конкурсу науково-технічної творчості учнівської молоді «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» - ІІІ місце;
Обласний етап Всеукраїнської краєзнавчої експедиції  «Моя батьківщина – Україна! – ІІІ місце;
Обласний конкурс «Роль жінки у розбудові сучасної України» - І місце;
ІІІ Відкритий регіональний творчий конкурс учнівської і студентської молоді «Слово  у душі –душа у слові» - ІІ місце, нагорода імені Василя Стуса.
 

Участь в міжнародних виставках

Значним досягненням нашого навчального закладу стала участь у Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті». У номінації «Застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для формування інформаційно-цифрової компетентності учасників освітнього процесу» (тема роботи «Формування професійних компетентностей учнів ПТНЗ засобами інформаційно-комунікаційних технологій») Мазурівський АЦ ПТО нагороджений Золотою медаллю та Дипломом.
Наш навчальний заклад - володар Срібної медалі  та Диплома в номінації «Упровадження сучасних засобів навчання, проектів, програм і технологій для вдосконалення та підвищення ефективності освітнього процесу»  на Міжнародній виставці  «Сучасні заклади освіти», яка відбулася в березні 2018 року. 

Виховна робота

Глобальні перетворення, які проходять в системі професійно-технічної освіти та у суспільстві в цілому зумовлена необхідність втілення інноваційних технологій і систематизації виховної роботи.
Основою виховної роботи ми вважаємо роботу з дітьми пільгового контингенту. 
Організація виховного процесу закладу здійснюється згідно з "Орієнтовним положенням про організацію і проведення виховної роботи в професійно-технічних навчальних закладах", затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України №257 від 16.04.2002 та іншими нормативними документами.
Реалізація виховної роботи в навчальному закладі здійснюється за єдиним планом виховної роботи закладу, додатковими планами на місяць, а також за планами виховної роботи у групах, який розробляється класним керівником та майстром виробничого навчання.
При плануванні та організації виховної роботи використовуються масові, групові та індивідуальні форми роботи. 
У 2017/2018 навчальному році соціально-психологічною службою закладу проведені дослідження серед учнів I-III курсу з мотивів вибору ПТНЗ, психологічної готовності до освоєння нового у професійній діяльності.
Психологом закладу проведена корекційно-відновлювана та розвивальна робота, що проходила в груповому режимі: з метою профілактики ВІЛ/СНІДу, торгівлі людьми, насильства над дітьми. Проводились виховні години, психологічні тренінги та диспути: «Молодь проти СНІДу», «Життя в тебе єдине», «Як зупинити насильство», «Шкідливим звичкам – НІ».
До Дня працівника освіти, новорічних свят, Дня захисника Вітчизни, свята 8-го Березня, Дня Перемоги в навчальному закладі пройшли святкові заходи –  концерти, конкурси на кращу стіннівку, зустрічі з ветеранами праці та учасниками бойових дій.
Проводились уроки пам’яті, виховні заходи в групах, екскурсії в музеї.
З метою попередження негативних проявів в учнівському середовищі щомісяця проводяться засідання Ради  з профілактики правопорушень та злочинності серед учнів. Рада профілактики правопорушень здійснює свою роботу згідно з наказом про створення, положення «Про організацію роботи Ради профілактики правопорушень в аграрному центрі», плану роботи на рік.
Засідання штабу проводиться останнього четверга місяця. Протоколи засідань веде і зберігає секретар. На засіданні розглядається поведінка, правопорушення, які були скоєні протягом місяця та вибираються методи ефективного впливу на порушника. Рада профілактики тісно співпрацює з районним відділенням національної поліції  та службою у справах дітей. 
У закладі постійно здійснюється робота з батьками учнів. На початку навчального року проводяться загальні батьківські збори з батьками учнів.
У  навчальному закладі  створена атмосфера  порядку, затишку  і турботи про учнів  та працівників. Діяльність всього  педагогічного  колективу  направлена   на виявлення   та розвиток  творчих  здібностей учнів.
 

Атестація
педагогічних працівників ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО»

Атестація педагогічних працівників у ДПТНЗ «Мазурівський АЦ ПТО» в 2017/2018 навчальному році здійснювалася відповідно до чинного Типового положення про атестацію,  а також  інших законодавчих та нормативних документів з питань атестації педагогічних працівників: Закону України «Про освіту»,  Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про професійно-технічну освіту», Листа МОН «Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників». 
Усього в 2017/2018 навчальному році атестувалося 13 педагогічних працівників  (11 – чергово, 2 – позачергово). 
Усі педагогічні працівники підвищили свою кваліфікацію: 12 - у Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Вінницькій області, а практичний психолог закладу – у Вінницькій академії неперервної освіти. 
Кожен педпрацівник оформив план індивідуальної підготовки та проходження атестації, підготував атестаційні матеріали відповідно до «Вимог до кваліфікаційних категорій та педагогічних звань педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів», затверджених навчально-методичною радою НМЦ ПТО у Вінницькій області (протокол № 1 від 26.01.2012 р.)
Результати рішення атестаційної комісії:
1.Підтверджено відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії»  - 2 викладачі ;
2.Присвоєно  кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 2 викладачі.
3.Встановлено тарифні розряди:
12 тарифний розряд – 2 майстри в/н; 
13 тарифний розряд –  3 майстри в/н, 1один вихователь гуртожитку;
14 тарифний розряд – 2 майстри в/н, 1один вихователь гуртожитку.
4.Підтверджено відповідність раніше встановленому  14 тарифному розряду – 1 майстер в/н. 
5.Підтверджено відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «майстер виробничого навчання ІІ категорії» - 3 майстри в/н.
 

Охорона праці

Адміністрація  закладу в своїй роботі по забезпеченню та дотриманню вимог охорони праці та умов безпеки життєдіяльності учнів і педагогічних працівників керується Законами України: “ Про охорону праці”, “ Про пожежну безпеку”, “ Про дорожній рух”, Конституцією України, державними та галузевими стандартами, основними нормативними актами з питань охорони праці і безпеки життєдіяльності, санітарними нормами і правилами.
У закладі працює кабінет з охорони праці. У кабінеті є посадові інструкції з охорони праці для всіх професій і видів робіт, розроблені екзаменаційні білети для проведення перевірки знань з охорони праці і безпеки життєдіяльності.
На підставі вимог Закону України “ Про охорону праці”, “ Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і навчальних закладах”, інших нормативно-правових документів з питань охорони праці в закладі проводилися відповідні заходи, а саме:
-    доповнені та введено наказом в дію інструкції з охорони праці для професій та видів робіт;
-    за власні кошти були зроблені та оформлені куточки з Охорони праці;
-    для посадових осіб переглядаються посадові інструкції з окремим блоком з охорони праці;
-    виробничі майстерні забезпечені комплектом інструкцій з охорони праці, оформлені куточки наочної агітації з охорони праці;
-    в майстернях оформлені таблички з надписами відповідальних за протипожежний стан та санітарний стан та відповідальних за справний стан та безпечну експлуатацію обладнання;
-    відповідно до Положення про оперативний контроль за станом охорони праці в закладі проводяться перевірки;
-    проводяться вступні, первинні, повторні, позапланові та цільові інструктажі з учнями та працівниками;
-    викладається предмет “ Охорона праці” у всіх навчальних групах в обсязі відповідно до навчальних планів;
-    проводиться навчання та перевірка знань працівників з питань охорони праці;
-    організовано навчання відповідальних з електробезпеки за участю державних інспекторів з охорони праці;
-    розроблено пам'ятку для майстрів виробничого навчання для організації проведення інструктажів;
-    оформлений стенд наочної агітації “ Охорона праці та соціальний захист”;
-    проведено заходи з профілактики побутового травматизму з метою його зниження та раціонального використання робочого часу;
-    при укладанні трудового договору працівники під розпис ознайомлюються з умовами праці;
-    запроваджено в практику обстеження робочих місць учнів під час виробничої практики на підприємствах з представником держнагляду з охорони праці.
 

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

Медичне обслуговування учнів та працівників АЦ ПТО організовано відповідно до нормативно-правої бази. Для якісного медичного забезпечення учнів на території нашого закладу працює медичний пункт. Наші учні раз на рік проходять медичний огляд, що дозволяє контролювати стан здоров’я і вчасно здійснювати профілактику захворювань. Медичне обслуговування працівників закладу є обов’язковим. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи. 
Працівники їдальні проходять медичний огляд два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються згідно з вимогами. Адміністрація закладу щомісячно виділяє кошти на придбання медикаментів у медичний пункт. 
 

Фінансування  аграрного центру

Чинне   українське законодавство  відкриває  перед  Державним професійно – технічним  закладом  широкі  можливості  щодо  залучення  для  своїх потреб  додаткових  позабюджетних  коштів  (послуги  населенню,  доходи  від  виробничої  практики). 
За рахунок  позабюджетних  надходжень  у 2017-18 році (1578, 3 тис. грн. – від господарської діяльності та практики учнів) проводилась закупівля  запчастин для автомобілів, паливо, канцтовари, господарські товари, засоби захисту рослин, матеріальні цінності для поточного ремонту гуртожитку та навчального корпусу тощо.  
 

Зміцнення матеріально-технічної бази

1)Завершено ремонт секції для проживання учнів групи № 3;
2)Проведено благоустрій території, зокрема укладено плиткою тротуарні доріжки;
3)Зроблено капітальний ремонт кабінету української мови та літератури;
4)Проведено ремонт коридорів 3-го та 4-го поверхів; 
5)У гуртожитку замінено 95% вікон на енергозберігаючі;
6)Завершено облаштування автотрактородрому для проведення практичного навчання учнів;
7)Проведено ремонт та реконструкцію системи водопостачання та системи опалення.
 

У наших планах на майбутнє:

-    Ліцензування нових професій, актуальних на ринку праці, зокрема відповідно до запиту підприємств-замовників;
-    Ефективна співпраця аграрного центру з роботодавцями;
-    Впровадження інноваційних технологій в процес навчання;
-    Вдосконалення комплексно-методичного забезпечення предметів і професій згідно з сучасними вимогами;
-    Розвиток творчої активності педпрацівників та учнів;
-    Збільшення позабюджетних надходжень для розвитку та оновлення матеріально-технічної бази закладу;
-    Розвиток учнівського самоврядування;
-    Комп’ютеризація навчального процесу та підключення єдиної локальної системи Іnternet;
-    Вивчення передового досвіду професійно-технічних  училищ України.

Завершити свій виступ я хотів би словами подяки педагогічному колективу за сумлінну працю, довіру, підтримку і взаєморозуміння.